hallo!
wij kochten vorig jaar twee baby griekse landschildpadjes, die we binnen huisvestten, met warmtematje. momenteel zijn ze buiten in winterslaap. ik zag dat er een wakker is al een tijdje, maar nog niet erg actief. daar is het te koud voor. ze wonen in een stenen tuinhuis in een kist met aarde afgedekt met blad, verpakt in bananendozen en omwikkeld met noppenfolie. zo had de fokster het me aangeraden.
mijn vraag is: zou ik ze na het echte ontwaken gewoon in de tuin mogen laten leven? of kunnen ze dat niet aan? ik krijg het bijna niet voor elkaar om aan alle moeilijke voorwaarden te voldoen en vind het ook zielig om ze in een terrarium te zetten, aangezien ze dolgraag rondlopen. zodoende hadden we ze vorig jaar los in de huiskamer, met een schuilplek met warmtematje dat ze snachts opzochten. elke ochtend deed ik ze in bad voor de ontlasting, maar ik vind het nog steeds niet fijn, die plasjes en poep te vinden in de woonkamer. dus het liefst zou ik ze los laten lopen in de tuin.... heeft iemand daar ervaring mee misschien?
groetjes van safira
Page 1 of 1
Huisvesting Griekse Landschildpad (hermannii) mogen ze in de tuin wonen?
Posted 07 February 2010 - 13:18
hi
kijk eens bij het onderwerp schildpadden staan zat buiten verblijven op
kan je wat ideen op doen
gr regiusman
kijk eens bij het onderwerp schildpadden staan zat buiten verblijven op
kan je wat ideen op doen
gr regiusman
Posted 07 February 2010 - 19:21
je kan ze los laten in je tuin als die goed afgebakend is(ook onder de grond) . Anders ga je ze vrij snel kwijt zijn . Het makkelijkste is zoals hierboven gezegd van een buitenverblijf te maken waar ze zeker niet uitkunnen en eventueel ook niets in kan(poezen , ratten ed)
Page 1 of 1

Sign In
Register
Help
Back to top
MultiQuote